TICI – TABLEAU 7 (6) – Difficultés et problèmes mentionnés dans les études examinées classés selon le cadre conceptuel proposé

enq: résultats d’enquêtes – pb: problèmes mentionnés dans des revues des écrits et dans des recherches

EFFET DE LA FORMATION AU SECONDAIRE

enq: Significant differences between pre-and post- test scores for sections 1 (indexes & abstracts), 2 (online capabilities) et 4 (LC Clas- sifications). Students enter CGA with a wide range of info literacy levels (heterogenous group) – that range narrows following the in-class integration.Daragon et Stevens (1996) -1993 study at CGA : U.S. Cost Guard Academy (université)
enq: Effect of High School instruction: There was a significant difference in mean number of correct answers, high school instruction was effective – high school librarians should be encouraged to continue to deliver it.Germain, Jacobson, Kaczor, 2000 (université)
enq: High school library skills instruction have little effect on students going to college, with a few exceptions.Kester, 1994 (secondaire-collège)

Site mis en ligne le 18 mai 2001. Tous droits réservés © 2001-2005. Paulette Bernhard. Dernière modification sur ce site: 16 février 2005.
Conception et réalisation: Paulette Bernhard, avec l’assistance de Zeïneb Gharbi
Veuillez envoyer vos commentaires et suggestions à: paulette.bernhard@umontreal.ca.